Titlu

Antreprenoriatul feminin: politici și stimulente pentru dezvoltare
05/20/2015 - 16:43

20 mai 2015, Chişinău – Experienţa, politicile de promovare şi importanţa dezvoltării antreprenoriatului feminin în sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii au fost principalele subiecte de discuţie în cadrul mesei rotunde “Rolul autorităţilor locale în dezvoltarea antreprenoriatului feminin”, organizate de Centrul Internaţional de Promovare a Femeilor în Bussines (ICAWB) în colaborare cu Ministerul Economiei.

 

La eveniment au participat reprezentanţi ai Ministerului Economiei, ICAWB, Organizaţiei pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (ODIMM), Congresului Autorităţilor Locale din Moldova (CALM), Centrul Internaţional de Promovare a Femeilor în Bussines, dar şi reprezentanţi ai autorităţilor locale, ong-uri.

 

La deschiderea evenimentului, Secretarul de Stat, Lilia Palii, a menţionat că în prezent, antreprenoriatul feminin din Republica Moldova are sufieciente perspective de dezoltare continuă: “Businessul feminin necesită mai multă atenţie şi susţinere, atât din partea statului cât şi a societăţii. Susţinem şi apreciem implicarea femeilor în activităţile de antreprenoriat, care are toate premisele să devină un important indicator al dezvoltării economice şi sociale”.

 

În context,  şefa Direcţiei politici de dezvoltare a întrepinderilor mici şi mijlocii şi comerţ, Valentina Veveriţă, a menţionat că pentru anul curent Ministerul Economiei a inclus în Planul de acţiuni al Strategiei de dezvoltare a IMM-urilor pentru 2015-2017 o nouă direcţie prioritară privind dezvoltarea antreprenoriatului feminin şi a instituit Consiliul de coordonare a dezvoltării antreprenoriatului feminin în Republica Moldova (prin Ordinul ministrului Economiei nr. 89 din 04.05.2015).

 

Pentru a spori dezvoltarea antreprenoriatului feminin în Republica Moldova, ODIMM a lansat, în decembrie 2013, Platforma femeilor antreprenoare, al carei scop este de a încuraja femeile să-şi dezvolte abilitățile personale și profesionale, să-şi promoveze produsele şi serviciile. Până în prezent ODIMM, în parteneriat cu Delegația Uniunii Europene, BERD Moldova și alți parteneri, a organizat 4 evenimente cu participarea a cel puțin 600 de femei antreprenoare. 

 

Ponderea femeilor întreprinzătoare (manageri angajaţi şi co-proprietari ai afacerii) în numărul total de întreprinzători din Moldova constituie 27,5%. Numărul de bărbaţi întreprinzători este de 2,6 ori mai mare decât numărul femeilor. Evenimentul  a fost organizat în cadrul proiectului ”Antreprenoriatul feminin – motorul de creare de locuri de muncă în Europa de Sud-Est”.