Titlu

Calitatea serviciilor de telefonie mobilă va crește: parametrii de calitate vor fi măsurați conform standardelor europene
04/25/2018 - 17:50

Respectarea de către operatorii de telefonie mobilă a cerințelor de calitate va fi monitorizată mai strict. Executivul a aprobat un proiect de lege care prevede că măsurările parametrilor de calitate a serviciilor de comunicații electronice vor fi efectuate conform standardelor europene.

 

Potrivit ministrului Economiei și Infrastructurii, sarcina de a efectua măsurările unor noi parametri de calitate, conform standardelor europene, va fi realizată de Instituția publică „Serviciul Național de Management al Frecvențelor Radio şi Securității Cibernetice”, care dispune de echipament și tehnică performantă pentru a efectua măsurările. Anterior, această sarcină revenea Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice şi Tehnologia Informației (ANRCETI), care însă din lipsa capacităților tehnice, se baza pe datele raportate de furnizorii serviciilor respective.

 

„Punerea în aplicare a amendamentelor propuse va contribui la implementarea cadrului legal necesar pentru monitorizarea obiectivă a calității serviciilor de comunicații electronice”, a subliniat Chiril Gaburici.

 

Conform modificărilor aprobate de Executiv, Serviciul Național de Management al Frecvențelor Radio şi Securității Cibernetice va transmite datele colectate către ANRCETI – autoritatea responsabilă de controlul calității serviciilor în domeniu.

 

Redirecționarea competențelor va contribui la implementarea cadrului legal necesar pentru monitorizarea obiectivă a calității serviciilor de comunicații electronice, furnizate prin intermediul rețelelor și stațiilor de radiocomunicații. Acest fapt va îmbunătăți calitatea serviciilor voce şi date în cadrul rețelelor de telefonie mobilă.