Titlu

Chiril Gaburici: Protecția consumatorilor înseamnă în primul rând grijă față de oameni, respect față de fiecare cetățean și agent economic și respectarea drepturilor fiecărui beneficiar de servicii
03/15/2019 - 11:29

„Acest domeniu trebuie să fie unul prioritar pentru Guvern, pentru că atinge fiecare cetățean al Republicii Moldova și urmărește creșterea standardelor calității bunurilor și serviciilor prestate fiecăruia dintre noi. Pentru asta este nevoie de responsabilitate din partea instituției și preluarea experienței internaționale”. Declarația a fost făcută de ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici, la evenimentul dedicat zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor, organizat astăzi, de Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APCSP).

 

Potrivit lui Chiril Gaburici, Protecția consumatorilor nu este un proces de hărțuire și presiune, dar trebuie să fie unul de disciplinare și suport în perfecționare. „Dacă vorbim în cifre – pe parcursul lui 2018, au fost înregistrate 2155 petiții și acordate aproape 4500 de consultații mediului de afaceri. Totodată au fost înregistrate 241 cazuri de succes, dintre care la 171 de consumatori au fost restituiți peste 1 milion de lei”, a precizat ministrul.

 

Totodată, ministrul Economiei și Infrastructurii, a venit cu un îndemn în adresa APCSP, ce vizează procesul de digitalizare a activității acesteia. „O prioritate pentru instituția dumneavoastră trebuie să fie trecerea treptată de la reclamații pe suport de hârtie, la implementarea unui registru unic electronic. În acest sens, aveți toată susținerea MEI pentru elaborarea și implementarea acestui mecanism”, a menționat Chiril Gaburici.

 

Agenția pentru Protecția Consumatorilor marchează pe data de 15 martie, Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor printr-o serie de evenimente organizate cu scopul de a readuce în atenția publică importanța cunoașterii drepturilor de consumator. Acțiunile de informare au avut loc pe parcursul întregii săptămâni, atât în Chișinău, cât și în regiunile țării.