Titlu

Chiril Gaburici: Serviciile prestate necalitativ trebuie raportate organelor abilitate cu funcții de protecția consumatorilor, iar cetățenilor să le fie restituiți banii
10/31/2018 - 08:12

În primele luni ale anului 2018, în adresa Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP), autoritate administrativă subordonată Ministerului Economiei și Infrastructurii, au ajuns peste 1200 de petiții.

 

„Numărul mare a petițiilor expediate în adresa Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, pe de o parte, arată că încă mai avem de lucru la respectarea prevederilor legislației în domeniul protecției consumatorilor, precum şi la controlul de stat privind corespunderea produselor şi a serviciilor plasate pe piață, iar pe de altă parte, această cifră demonstrează că cetățenii sunt activi și au încredere în atribuțiile Agenției și drepturile, dar și interesele lor legitime vor fi protejate”, a menționat Chiril Gaburici, ministrul Economiei și Infrastructurii.

 

Din cele 1212 petiții înregistrate în primele nouă luni ale anului 2018, APCSP a examinat 766 petiții, 303 – au fost readresate altor autorități, conform competențelor, iar 143 petiții sunt în examinare. În rezultatul examinării petițiilor, au fost înregistrate 182 cazuri de succes, dintre care în 136 cazuri, consumatorilor le-a fost restituită contravaloarea bunurilor achiziționate, în sumă de 961,944 mii lei. Măsuri juridice au fost aplicate la examinarea a 45 petiții din total (766) examinate, respectiv au fost aplicate amenzi în sumă totală de 176,75 mii lei.

 

Cele mai frecvente cazuri cu care se adresează cetățenii la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței sunt:

servicii prestate neconform – 394 petiții: servicii taxi – 78, servicii hoteliere – 60, servicii comunale – 91, telefonie și telecomunicații – 25, transport auto – 18, transport aerian – 16, nerespectarea clauzelor contractuale – 13;

produse industriale neconforme – 198 petiții: telefoane mobile – 82 și electrocasnice – 59;

regulile de comerț – 197;

alimentație publică și produse alimentare neconforme – 37.

 

Reamintim că în luna august a acestui an, pentru ameliorarea situației din domeniul serviciilor de taxi și asigurarea cetățenilor cu servicii calitative, a fost creat un grup de lucru, urmare a indicațiilor date de ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici.

 

Mașinile destinate transportului de persoane și bunuri în regim taxi, trebuie să îndeplinească următoarele condiții: mașina trebuie să aibă plăcuțele de înmatriculare de culoare galbenă;  pe portiera mașinii trebuie să fie indicate tarifele pentru călătorie, staționare și taxa de pornire; pe acoperișul mașinii trebuie fixată lampa de taxi; în mașină trebuie instalat, în mod obligatoriu, taximetrul; în interiorul mașinii trebuie să fie la vedere ecusonul cu numele şi fotografia conducătorului auto, precum și denumirea agentului transportator, etc.

 

„Pentru noi este foarte important să fie respectate toate actele normative, cetățenii să beneficieze de servicii calitative, iar drepturile acestora să fie mereu respectate. În cazul prestării unor servicii necalitative, consumatorul trebuie să se adreseze organelor abilitate cu funcții de protecția consumatorilor, inclusiv Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței. Sper ca agenții economici, dar și consumatorii să fie responsabili și promotori ai respectării legii”, a declarat Chiril Gaburici.