Titlu

Secțiile comercial-economice din cadrul misiunilor diplomatice urmează să se implice mai activ în dezvoltarea “diplomației economice”
02/23/2017 - 14:24

23 februarie, Chișinău – În scopul realizării priorităților diplomației economice, optimizarea şi eficientizarea activității birourilor/secțiilor comercial-economice în cadrul misiunilor diplomatice ale Republicii Moldova peste hotare, precum şi interacțiunea acestora cu autoritățile publice, ministerul Economiei și cel al Afacerilor Externe și Integrării Europene, printr-un ordin comun, semnat de vicepremierii Octavian Calmîc și Andrei Galbur, au creat Grupul de lucru pentru elaborarea, coordonarea şi monitorizarea implementării Regulamentului privind activitatea acestor subdiviziuni.

 

Potrivit documentului, în scopul concentrării eforturilor de promovare în statele-țintă a Republicii Moldova, ca destinație pentru investiții, precum şi dinamizare a relațiilor comerciale cu ţările identificate drept piețe atractive pentru export, Grupul va examina și propune o nouă distribuire geografică a birourilor/secțiilor, inclusiv și a numărului optim de personal pentru activitatea eficientă a acestora.

 

În misiunea Grupului comun al celor două ministere este fixată și implicarea activă la dezvoltarea conceptului “diplomației economice”, care să asigure cadru eficient de cooperare instituțională în vederea realizării demersurilor concertate de promovare a obiectivelor economice ale țării în străinătate şi, respectiv, de sprijinire a atragerii de investiții străine în Republica Moldova.

 

Grupul de lucru este condus de doi co-președinți – viceministrul Ecopnomiei, Vitalie Iurcu, și viceministrul Afacerilor Externe și Integrării Europene, Lilian Darie.

 

 

La moment, secții comercial economice activează în misiunile diplomatice ale Republicii Moldova din România, Ucraina, Federația Rusă, China, Belarus, Belgia, Elveția, Germania, iar în curând urmează a fi  deschise reprezentanțe economice în Polonia și Turcia. Ministerul Economiei examinează posibilitatea deschiderii unor noi reprezentanțe, reieșind din interesele economice ale țării – SUA, Japonia, Orientul Mijlociu, etc.