TRANSPORT FEROVIAR

La 28 august 1871 a fost deschisă circulaţia trenurilor pe sectorul de cale ferata Tiraspol – Chişinău – data care se consideră şi Ziua înființării Căii Ferate a Moldovei. Pentru realizarea traficului militar în anul 1877 a fost deschis sectorul de cale ferată Bender – Galaţi cu lungimea de 305 km. Această linie a asigurat circulația feroviară între Moldova şi România, precum şi ieșirea spre Dunăre. Cele două şi alte linii de cale ferată au creat baza sistemului de transport feroviar al țării.

Actualmente, Întreprinderea de Stat “Calea Ferată a Moldovei”, asigură fiabilitatea şi siguranța traficului feroviar. Amplasarea geografică a rețelei permite realizarea traficului de mărfuri în direcția Europa – Asia – Europa. Întreprinderea reprezintă Republica Moldova în organizațiile feroviare regionale și internaționale: OCCF, SERG şi a Consiliului pentru transportul feroviar al țărilor CSI.

În prezent lungimea de exploatare a liniilor de cale ferată ale Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” constituie 1157 km, unde lucrează 7,7 mii persoane.

Calea Ferată dispune de o infrastructură multiramurală şi bine dezvoltată. Ea asociază 90 stații de cale ferată din care 56 sunt deschise pentru realizarea transporturilor de mărfuri şi 50 filiale ale întreprinderii. Activitatea de bază a Î.S. „Calea Ferată din Moldova” este realizarea transporturilor de mărfuri şi călători în trafic suburban, local şi internațional.