Titlu

Sergiu Railean: Este important ca cetățenii să primească servicii de telefonie mobilă calitative și performante. Rezultatele primelor măsurări pe teren realizate de SNMFR vor stimula operatorii să-și îmbunătățească serviciile prestate
05/13/2020 - 16:19

Ministrul Economiei și Infrastructurii, Sergiu Railean, a întreprins astăzi o vizită de lucru la Serviciul Național de Management al Frecvențelor Radio (SNMFR). În cadrul vizitei s-au discutat despre progresul privind elaborarea noului Program de management al spectrului de frecvențe radio 2021-2025, precum și despre măsurile întreprinse pentru sporirea calității serviciilor de comunicații electronice accesibile populației, care sunt furnizate prin rețelele publice mobile.

Conform planului de activitate al Ministerului Economiei și Infrastructurii, Programul de management al spectrului de frecvențe radio pentru anii 2021-2025 urmează să fie aprobat de Guvern până la sfârșitul anului curent. Programul va conține o planificare a utilizării spectrului radio la nivel de țară, armonizată cu politica utilizării spectrului radio la nivel regional și internațional, iar pe baza acestui document de politici se realizează activitatea în acest domeniu atât a ministerului, cât și a Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice şi Tehnologia Informației (ANRCETI), precum și a furnizorilor de servicii și rețele de comunicații electronice. Ministerul urmează în perioada imediat următoare să primească expertiză internațională pentru a elabora acest Program.

De asemenea, în cadrul vizitei s-a discutat despre măsurile întreprinse pentru sporirea calității serviciilor de comunicații electronice accesibile populației, care sunt furnizate prin rețelele publice mobile.

Verificarea calității serviciilor mobile era realizată până în anul 2019 de către operatorii de comunicații mobile pe baza principiului de autoevaluare și raportate ANRCETI. În perioada 2018-2019 au fost întreprinse o serie de măsuri legislative și organizatorice, precum și investiții în echipamente, pentru a realiza verificarea calității serviciilor mobile. De asemenea, în aceeași perioadă au fost transpuse o serie de standarde de calitate europene, astfel ca utilizatorul final să fie asigurat cu servicii de calitate. Verificările au cuprins 1499 localități și 183 de trasee naționale.

„Este important ca cetățenii să primească servicii de telefonie mobilă calitative și performante. Rezultatele primelor măsurări pe teren realizate de Serviciul Național de Management al Frecvențelor Radio vor stimula operatorii să-și îmbunătățească serviciile prestate”, a declarat ministrul Sergiu Railean.

Menționăm că, în zilele următoare ANRCETI va publica pe pagina sa web o hartă interactivă ce va permite vizualizarea calității serviciilor prestate de operatorii de comunicații electronice mobile în diferite regiuni din țară.